Dersin Adı | Halkla İlişkiler Reklamcılıkta Temel Grafik Uygulamaları II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 330 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin bilgisayar tasarım uygulamaları ile birlikte grafik tasarım bilgisine bakış açılarını genişletmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler yakın gelecekte alanın ihtiyaçlarına hizmet edecek grafik tasarımlarını ve bilgisayar teknolojisi becerilerini birleştirerek kendi fikirlerini ve yaratıcı çalışmalarını yaratabileceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, reklamda kullanılan grafik tasarım elemanları ve grafik tasarım yazılımı incelenecektir. Derste, tasarımı iletişim aracı olarak kullanmak için stratejilere odaklanacaktır. Öğrenciler, iletişim tasarımının görsel bir dil olarak geliştirilmesiyle ilgili ilke ve metodolojileri keşfetmek için tipografi ve görüntüleri kullarak kendi yaratıcı tasarım stratejilerini uygulayacaklardır. Öğrenciler, basılı ve dijital medya aracılığıyla fikirlerin, mesajların ve bilgilerin iletişiminde anlam yaratmak için biçim, işlev ve içeriğin birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamak için tasarım sürecinden faydalanacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı / Illustrator ve Photoshop | |
2 | Proje # 1 / Açıkhava reklamı oluşturma | |
3 | Proje # 1'in devamı Adobe Photoshop ve Illustrator | Proje 1, Tasarım Briefi teslimi (%10) |
4 | Proje # 1'in devamı Adobe Photoshop ve Illustrator | |
5 | Covid 19 nedeniyle ders yok | |
6 | Proje # 1'in devamı | |
7 | Storyboard | Proje 1, Poster ve mock-up teslimi (%25) |
8 | Adobe Indesign'a Giriş Proje # 2 Storyboard Oluşturma | Storyboard için senaryo veya hikaye |
9 | Adobe Indesign'a Giriş Proje # 2 devamı | |
10 | Tatil / Ders yok | |
11 | Proje 2'nin sonuçlandırılması | |
12 | Hareketli Grafikler | Proje 2, Storyboard Teslimi (%25) |
13 | Proje # 3 Animasyon Storyboard Oluşturma | |
14 | Proje 3'ün sonuçlandırılması | |
15 | Proje #1- 3 Sunumları (%10) | Proje 3 Teslimi (%25), Sunum (%10) |
16 | Dönem tekrarı |
Ders Kitabı | Haftalık konularda belirtilen kitap bölümleri, öğrencilerle tartışılacak örnek grafik tasarım çalışmaları. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 9 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 2 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. | |||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. | X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X | ||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. | |||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest